Оздоблення гаража своїми руками – всередині і зовні

Для автовласників завжди гостро стоїть питання, в яких умовах утримується його засіб для пересування. Для комфортного існування машини потрібен будинок з теплом. Тому слід вдатися до обробки гаража своїми руками. Але необхідно пам’ятати про те, що для такого роду процедур використовуються різні будівельні матеріали. Цей пункт обов’язковий хоча б тому, що всередині і зовні – середовище зі своїми умовами. Існує величезна кількість варіантів з облагороджування конструкції.

Нюанси по обробці

Будівельники розрізняють автомобільні гаражі на важкі блокові і маловагі зведення з металу. Звідси випливає, що методики по обробці будуть відрізнятися між собою.

Незважаючи на це, існує кілька правил, які стосуються абсолютно всіх типів гаражец. На них слід звернути особливу увагу і обов’язково виконати:

  • Стіни і всередині і зовні повинні бути дуже міцними.
  • При зведенні гаража головною проблемою є вибір розхідники для воріт.
  • Як і стіни, підлогове покриття повинне витримувати велику вагу автомобіля. Особливо важливо це врахувати при проектуванні оглядової ями або льоху.
  • Стан стелі не відіграє ключової ролі в експлуатації будівлі (хоча бажано обробити його до нормального стану).

Оздоблення гаража своїми руками - всередині і зовні

Устаткування блокових гаражів

До таких споруд відносяться цегляні споруди, зведення з шлакоблоків, пінно-або газобетону. Також в цю групу входять суцільнолиті або збірні залізобетонні конструкції.

Особливий підхід необхідний таким гаражів, які зроблені з пінно-або газобетону. Їх не можна залишати без додаткового захисту, оскільки ці матеріали пористі і в них накопичується велика кількість вологи з часом.

Оздоблення гаража своїми руками - всередині і зовні

Традиційною технологією обробки блокової споруди завжди була і залишається штукатурка. Це поширений матеріал, надійний і доступний. Варто недорого. Вона використовується в будь-яких приміщеннях, в тому числі нежитлових. За допомогою штукатурки виконуються роботи по обробці стін як всередині, так і зовні. Крім того, оштукатурені поверхні добротно виглядають не один рік і створюють непоганий дизайн.

Навіть у цього чудового матеріалу є свої негативні сторони. До них відноситься велика кількість розлучень після виконання вказаних вище дій. І при зачистці стін утворюється багато будівельного пилу, а це шкідливо для дихальних шляхів. Варто придбати марлеві маски або респіратори.

За оштукатурювання стін в гаражі можуть сміливо братися новачки. Це відмінний спосіб спробувати себе і придбати будівельні та оздоблювальні навички. Нехай результат буде не зовсім ідеальним (яким зазвичай багато хто чекає його бачити), але зате набуває дуже цінний досвід.

За нормативами СНиП, температурний режим повинен бути стабільним і вище нуля. Оптимальний показник +5 º. Тому необхідно забезпечити гараж додатковим захистом – теплоізоляцією. Найбільш популярним способом є розміщення пінопласту в стіну.

Утеплювач найкраще розташовувати на штукатурний шар. Метод допомагає уникнути промерзання поверхні в зимовий період.

Найкращим матеріалом вважається пінопласт ПСБ-С-25, товщина якого дорівнює 5 сантиметрам. Він не коштує великих коштів і добре справляється зі своїми обов’язками. Більш тонкий категорично не підходить. А для північних регіонів максимальна величина шару – 15 сантиметрів.

Пласт насаджується на площину за допомогою будівельного клею. Для завершення робіт потрібно також фінішна штукатурка, глибоко проникаюча грунтовка і армована сітка-серпянка з щільністю 160 грам на квадратний метр.

Оздоблення гаража своїми руками - всередині і зовні

Щоб матеріал міцно тримався на стіні, його потрібно закріпити дюбелями із пластику й куточками з металу. Для процесу розроблена покрокова інструкція:

  1. 1. Незалежно від виду обробки поверхні обов’язково обробляються ґрунтовкою. Для гаража необхідно нанести подвійний шар засобу. До повного висихання господар може зайнятися установкою металевих куточків, на яких розташується пінопласт.
  2. 2. Як тільки засіб висохне – час приступати до монтажу пластів. Як говорилося вище, вони фіксуються на площині клеєм. Для ефективного схоплювання він наноситься суцільним шаром гребінчастим шпателем з глибиною гребінця в сантиметр. Відсутність цього обладнання не є проблемою. Його спокійно замінить кельма. В крайньому випадку клеєм обмазують кути і центр. Принцип накладення плиток схожий з укладанням цегли – перехлест.
  3. 3. Після закінчення робіт власник гаража приступає до штукатурки. Стартовий шар не повинен перевищувати і півсантиметра. Фіксується матеріал тим самим будівельним клеєм, що купувався для пінопластових плит. Всі процедури будуть проходити швидше, якщо задіяти шпатель середньої ширини (досить 30 сантиметрів).
  4. 4. Поки клей не встиг засохнути, в нього вдавлюється армована сітка. Для зручності краще розрізати її на шматки (метр квадратний). Вони кладуться один на одного внахлест. Надійність досягається при величині швів в 3 сантиметри. Сюди ж вставляються пластикові дюбелі за допомогою перфоратора. Варто відзначити, що робота проходить швидше і результативніше, якщо всі поверхні розбити на ділянки.
  5. 5. Після повного висихання цього шару можна наносити фінішну штукатурку. Фахівці рекомендують користуватися оздоблювальними матеріалами від однієї певної компанії. Оптимальна товщина останнього шару становить півсантиметра.
  6. 6. Тепер потрібно почекати два дні. І після цього вирівняти поверхню стіни наждачним папером. Так зникнуть сліди від шпателя і інші недоліки.
  7. 7. На ідеально рівну площину після збирання будівельного пилу наноситься ще один шар грунтовки. Потім настає момент вибору – залишити все в первісному вигляді або піти далі і облагородити приміщення. Якщо власник обирає другий шлях, то він може купити фарбу або декоративну штукатурку.

Необов’язково використовувати саме пінопластові плитки для теплоізоляції споруди. В якості альтернативного варіанту в будівельних магазинах пропонується базальтова вата. Але для цього потрібно мати у своєму розпорядженні грошима і обладнаної опалювальною системою.

Оскільки гараж не відноситься до житлових приміщень, то в цьому випадку він обробляється бетонної сумішшю (з піском і цементом). Армована сітка тут замінюється маячками. Вони допомагають не тільки тримати расходник на поверхні, але і зробити її практично нульовий. З цією роботою впорається навіть новачок.

Алгоритм виконання:

  • Обов’язково потрібно нанести ґрунтовку на стіни.
  • Після висихання засобу закріплюються маячки. Металеві краще не купувати, оскільки вони піддаються корозії. Відмінним варіантом є склопластикові вироби.
  • Монтаж маячків не так складний, як це може здатися на перший погляд. Для них не потрібно кріпильних елементів (хіба що вкрай нечасто беруться саморізи). Вироби фіксуються гіпсовим або алебастровим розчином. Планки розташовуються вертикально. Рівність перевіряється рівнем або схилом.
  • Фахівці радять додавати в бетон гашене вапно. Суміш розподіляється більш рівномірно і набуває антисептичні властивості.
  • Фінішна штукатурка кладеться на арматуру. Варто пам’ятати про те, що склад кошти обов’язково повинен бути на основі цементу (якщо відбуваються стіни з боку вулиці). Усередині зведення береться матеріал з гіпсом. Після поверхню зачищається наждачним папером.

Кінцева робота полягає у фарбуванні або нанесенні декоративного розхідники. Вкрай небажано клеїти шпалери. У гаражі специфічні умови і постійні температурні перепади, так що папір там просто не протримається протягом тривалого часу.

Оздоблення гаража своїми руками - всередині і зовні

Кахельна плитка

Керамічні вироби славляться своєю надійністю, довговічністю і красою. Але облицьовувати нею стіни потрібно тільки всередині будівлі.

Деякий час назад майстри-плиточники укладали вироби на суміш піску, цементу і води. Але технології пішли далеко вперед. Як закріплювача тепер використовуються спеціальні клеї для кахлю. Коштують вони дорожче, ніж компоненти для розчину. Але в плані часу і простоти клей виграє.

Інструкція по виконанню:

  • Спершу поверхня грунтується. Але повного висихання розхідники чекати не треба, тому що кахель кладеться тільки на зволожені площині. Самі вироби поміщаються в ємність з водою на чверть години.
  • Потім розлучається клей. Готова консистенція зачерпується шпателем і на стіну, і на кахель.
  • Виріб акуратно притискається до поверхні і легким постукуванням вирівнюється по площині.
  • Міжплиточних шви повинні бути однаковими за розміром. Тому для дотримання пропорцій в стики розміщуються спеціальні хрестики з пластика.
  • Через два дні хрестики виймаються, а шви обробляються затіркою за допомогою шпателя з гуми.

Насправді автолюбителі вважають за краще не купувати керамічну плитку з усіма комплектуючими і матеріалами. У порівнянні з ванною кімнатою виробів потрібно дуже багато. І це означає, що часу доведеться витратити чимало.

Вагонка для блокових возведений

Вагонка користується великою популярністю серед бажаючих зробити ремонт. Вона виготовляється з пластика або дерева. Другий варіант вже давно став класикою жанру. Але з ним потрібно бути гранично обережним, оскільки деревина – це легко займистий і сприйнятливий матеріал, якому необхідні додатковий захист і догляд. Зате виглядає естетично.

Щоб захистити дерево від іскор і паразитів, потрібно придбати антисептик або просочення.

Остання істотно знижують ризик загоряння від випадкової іскри. Але повної безпеки вона не гарантує. При масштабній пожежі вагонку нічого не врятує від розбушувався полум’я. Матеріал з пластика теж поширений серед людей. І у нього є переваги, відчутні в порівнянні з деревом. Расходник не вимагає особливого догляду, коштує набагато дешевше і служить довше.

При виборі продукції продавець зобов’язаний розповісти покупцеві про склад і показати сертифікати якості. Через великих обсягів виробництв і високого рівня продажів не всі виробники сумлінно ставляться до своєї справи і випускають пластик, який дуже легко пошкодити. А хороша міцна пластикова вагонка НЕ ​​спалахує за лічені хвилини. Але її просто проломити або подряпати. І полки на неї повісити не можна – тріщинами піде і не витримає.

Методика монтажу вагонки на поверхню:

  1. 1. Найпотужніший ґрунтовку мазати на стіни не потрібно, підійде і звичайна. Але антисептичний розчин наноситься обов’язково (в тому випадку, коли планується закріпити деревину). Він запобігає появі цвілі і поява паразитів. Якщо покупка готового кошти накладна, то можна скористатися дідівським методом: покрити площину мідним купоросом або гашеним вапном. Але сьогодні краще звернутися до сучасних розробок – набагато надійніше.
  2. 2. Облицювання вагонкою вимагає наявності обрешітки. Стандартом вважаються оцинковані UD і CD профілі. Якщо володар машини вперше займається подібного роду роботами, то йому треба звести каркас із брусів товщиною 2,5 сантиметра максимум, інакше рейки просто поламаються під вагою. Слід пам’ятати про те, що бруси повинні розташовуватися перпендикулярно напрямку вагонки з кроком в півметра. Конструкція закріплюється швидким монтажем. Є ще і анкери, але вони коштують дорого.
  3. 3. Тепер можна приступити безпосередньо до фіксації вагонки на зібраний каркас. Справа в тому, що всі дошки забезпечені спеціальними замками з пазами. Золоте правило від професіоналів – накладення виробів починається від ближнього лівого кута, за годинниковою стрілкою. Перша дошка ставиться шипом і прибивається цвяхами до напрямних. Пізніше елементи кріплення ховаються під багетами.
  4. 4. На ту сторону, де знаходиться паз, кріпиться кляймер, який прибивається до напрямних. Точно так само варто вчинити з рештою дошок.
  5. 5. Аналогічно дереву проходить робота з пластиком. Єдина відмінність полягає в тому, що в кутку стіни слід розташувати стартовий профіль. Після закінчення всіх процедур в дошки вгвинчуються шурупи.

Вагонкою стіни гаража обкладаються як всередині, так і зовні. Ця тема задоволена популярна серед власників приватних будинків для того, щоб підігнати всі будівлі і інтер’єри всередині них під один стиль.

Інші варіанти

Крім вище перерахованих расходников, існують і інші. Вони нічим не поступаються цим популярним матеріалами. До них відносяться сайдинг і профлист.

Для обшивки сайдингом необхідно обладнати обрешітку. Але на відміну від вагонки, листи фіксуються в горизонтальному напрямку. Отже, рейки і бруси повинні розташовуватися навпаки – вертикально. В іншому технології абсолютно однакові.

Сайдинг виготовляють з таких матеріалів, як метал, пластик і асбоцемент. Для покриття стін всередині автомобільного будинку власники набувають пластикові або металеві листи. З вуличної сторони будівля прикрасить асбоцемент.

Варто пам’ятати про те, що не можна вкручувати кріпильні елементи занадто туго. По всій поверхні повинен бути демпферний зазор, який допомагає гаражу спокійно переносити температурні перепади.

Що стосується профлиста, то тут все відбувається набагато простіше. Продукція розрізняється по товщині – від 0,4 мм до 1,2 мм. Настільки малі показники компенсуються напиленням цинку. Але більш надійним і естетичним варіантом є листи з порошковим фарбуванням. Термін служби в середньому становить десяток років.

Оздоблення гаража своїми руками - всередині і зовні

Схожий на цей, але зовсім інший матеріал – профнастил. Це гофровані листи з висотою в пару сантиметрів. Гофр має трапецієподібну форму. У плані монтажу принцип аналогічний з профнастилом. Фарбування не є трудністю.

Ще один істотний плюс профнастилу – можливість фіксувати матеріал на стіни, не зводячи для нього каркас. Наявність обрешітки необов’язково. Швидше, це давно усталена традиція серед будівельників і обробників. Як елементи беруться саморізи з прессшайбмі з гуми або полімеру. Саме вони запобігають появі іржі в найбільш недоступних місцях.

Роботи з гаражами з металу

Металеві конструкції не здатні похвалитися розмаїттям в області оздоблювальних матеріалів. На прилавках покупці можуть зустріти хіба що фарби. Вони обов’язкові, але деяким автолюбителям цього мало. А для більшого потрібно зведення каркаса і кріплення витратних матеріалів. Навіть заходи щодо теплоізоляції проводяться найчастіше тільки всередині приміщення.

Такого роду споруди аналогічні між собою в плані структури. Решетування робиться з профілю або металевих куточків. Всі елементи фіксуються один з одним за допомогою зварювального апарату. А потім на каркас кріпляться залізні листи.

Оздоблення гаража своїми руками - всередині і зовні

При подальшій облицюванні будівлі обов’язково накладається утеплювач. На цій посаді використовується пінопласт, який розташовується між самою коробкою і останнім шаром оздоблювального матеріалу. Тоді плитки щільно укладаються між рейками або насаджуються на клей до поверхні.

Якщо розглядати кінцеву обшивку стін гаража, то можна виділити кілька варіантів:

  • Найбільш часто зустрічається – вагонка з пластика або деревини.
  • Рідко, але все ж практикується – гіпсокартонні панелі. Але для гаражів він не годиться. Гіпсокартон – це дуже делікатний матеріал. Мало того, що потрібно вибрати відповідний, так ще його треба прошпаклевать і заштукатурити. На стіни можна обладнати полиці для інструментів, тому що велику вагу вони не витримують. І головне – це висока вартість розхідники і додаткових коштів.
  • Цілком підійдуть для обробки металевої коробки товсті фанерні листи або OSB. Другий варіант набагато популярніше першого – виглядає красивіше. Правда, з ним доведеться попрацювати: грунтування, закріплення армуючої сітки і оштукатурювання.

Не можна робити внутрішню обшивку гаража ДСП-панелями. Вони не витримують умов в такому приміщенні. Справа в тому, що з часом листи розпадаються. У цій ситуації вони підлягають обов’язковій заміні. Псування матеріалу починається від рівня підлоги.

Оздоблення стельової поверхні

Вище вже говорилося, що облицювання цій площині є необов’язковим. Але все ж нею варто зайнятися, щоб надати приміщенню доглянутості і більшої привабливості. Зазвичай для стель використовуються матеріали, якими покриті стіни зсередини. До цього переліку входять:

  • Обшиті вагонкою площині. Вони відмінно гармонують з точно таким же стелею. За умови, що підстава поверхні – бетонне, то на нього необов’язково зводити каркас. Дошки досить посадити на будівельний клей.
  • Пінопласт. Досить просто і добре виглядає на стелі, але поверхня повинна бути ідеально рівною. Такі вироби прості в монтажі і мають невисоку стіну. Їх можна покрити водоемульсійною фарбою, а потім перефарбовувати в інші кольори.

Оздоблення гаража своїми руками - всередині і зовні

зведення воріт

В основі звичайних гаражних воріт знаходиться профіль або кут з металу. Серйозних процедур по обробці двері не вимагають, але їх бажано ізолювати від шумів і протягів. Для досягнення швидкого результату зі значною економією коштів використовується пінопласт трисантиметрових товщини. Кріпиться він на будівельний клей або рідкі цвяхи. Всі стики закриваються монтажною піною.

Автовласник може піти іншим шляхом. До профілю кріпиться каркасна решітка з дерев’яних рейок, на яку розташовується будь-расходник. Всередину нього поміщається ізолюючий матеріал.

Оздоблення гаража своїми руками - всередині і зовні

Підлогове покриття

Облицювання стін і стелі не зрівняється з обладнанням статі. Він є найважливішим компонентом в облаштуванні надійної конструкції. Якщо покриття буде обладнано згідно з усіма нормативами і правилами, господар ніколи не задумається про виникнення вогкості, появі гнилі на незахищених місцях автомобіля.

Найнадійнішим підлогою в будь-якому приміщенні вважається бетонна стяжка з укладанням в неї залізної арматури. Процедура облаштування – процес досить трудомісткий.

Оздоблення гаража своїми руками - всередині і зовні

Доведеться вдатися до копання, утрамбування і заливці. Потрібно дотримуватися такої послідовності:

  • Знімається первинний шар грунту приблизно на чверть метра. Така глибина допоможе уникнути навантажень від застиглого бетону.
  • Вийшло дно трамбується і вирівнюється. Невеликі похибки допустимі.
  • У траншею укладається геотекстиль. В якості альтернативного варіанту можна розглядати руберойд або поліетиленову плівку. Завдяки їм краплі вологи не проникнуть вглиб, і там не заведуться грибки і мікроби.
  • На обладнану яму укладається подушка з почергових шарів піску і гравію. Зрештою її товщина сягає 10 сантиметрів. Подушка ретельно утрамбовується і вирівнюється.
  • Якщо господар вирішить утеплити підлогу, він зробить дуже добру справу для гаража. Тут не потрібно йти на хитрощі або обладнати водний тепла підлога з трубами і магістралями. На піщано-гравійну подушку поміщається екструдований пінополістирол подвійним шаром.
  • На зведення укладається арматура з прутами в сантиметр і заливається бетонним розчином. Заливку краще здійснювати за один раз. Нормальна товщина шару складається 10 сантиметрів.
  • Після закінчення робіт робиться 5-сантиметрова стяжка. Для рівності застосовуються маячки, які використовуються при нанесенні штукатурки на стіни.

Замість бетону фахівці радять застосовувати більш сучасні самовирівнюючі матеріали на основі полімерів і цементів. Варто дорого, але виправдовує всі витрати.

Деякі власники приватних будинків обладнають в гаражі льох для зберігання консервації і швидкопсувних продуктів. Його зведення – завдання просте. Як і для оглядової ями, потрібно викопати траншею. В іншому технологія аналогічна заливанні бетону на підлогу.

Як правило, стіни являють собою цегляну кладку (іноді використовують камені). Це швидко, дешево, надійно і красиво. Але варто пам’ятати про те, що приміщення потрібно забезпечити двома опорними балками для перекриття.

Оздоблення гаража своїми руками - всередині і зовні

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *