Завдяки своїй ціновій доступності бензопили стають досить затребувані на дачних ділянках і в приватних будинках. На жаль, безграмотне їх використання часто проводить до збою в роботі або до серйозних поломок.
Якщо несправності без втручання фахівців усунути неможливо, то багато проблем, пов’язаних, в тому числі і з Незапуск двигуна, користувач може подолати самостійно.
Причини незапуска двигуна бензопили
Проблеми незапуска будь-якого двигуна внутрішнього згоряння слід шукати за двома напрямками: в схемі запалювання або в системі подачі палива.
Основною ж причиною того, що у простих обивателів не заводиться бензопила, може стати порушення порядку її запуску. Робота з цим інструментом, як правило, епізодична, і користувачі просто забувають включати запалювання (якщо апарат забезпечений такий кнопкою) або пропускають момент схоплювання мотора при закритій дросельної заслінки і продовжують смикати шнур стартера. В обох випадках результат один – камера згоряння пере паливом і "запал" після того, як його включили і відкрили дросель, не може підпалити пальне.
Усунути проблему нескладно. Для цього слід відкрутити захисну кришку циліндра, викрутити свічку. Її стан визначить, з через що не запустився двигун:
- Мокра, рясно залита бензином говорить про те, що з подачею палива все нормально і його відправили занадто багато або трапилося щось з запалюванням. Свічку треба просушити, вставити в роз’єм високовольтного проводу, покласти сталевий частиною на циліндр (всі металеві частини ДВС підключені до "мінуса" джерела електроенергії) і смикнути шнур. Якщо іскра в ній з’явилася – і тут проблем немає. Залишається лише злити надлишки бензину. Для цього пилу перевертають дірочкою вниз і невеликими посмикуваннями того ж повідця вхолосту провертають поршень. Іскроізлучатель вворачивают на місце і повторюють запуск, але вже з відкритою заслінкою.
Не можна тримати свічку руками в процесі її перевірки.
- Суха – паливо не надходить, доведеться розбиратися з цією системою, промити паливний і повітряний фільтри, перевірити карбюратор.
- Забризканий маслом, покрита чорною кіптявою – надлишок палива (багата суміш), пропорції олійно-паливної суміші порушені, використаний мастильний матеріал, не передбачений виробником. У цьому випадку її промивають бензином, зачищають контакти наждачним папером, виставляють необхідний зазор 0,5-0,6 мм і вкручують на місце, а далі розбираються зі складом пального.
Наступна причина, по якій двигун не запускається, є наслідком використання неякісних паливно-мастильних матеріалів, коли нагар настільки забиває глушник, що ускладнює вихід відпрацьованих газів. Якщо він розбирається, його слід розкрутити і промити. В іншому випадку від’єднати, заткнувши отвір на моторі чистою ганчіркою, щоб бруд не потрапила, вичистити окремо і просушити феном. Як правило, чищенням тільки вихлопної системи справа в таких випадках не закінчується – доводиться промивати і всю паливну систему.
Забитий брудом сапун теж не дозволить завести мотор. Він знаходиться на кришці паливного бака і являє собою клапан, який вирівнює тиск повітря, щоб паливо могло текти в карбюратор. Виявити несправність просто, достатньо від’єднати від нього паливний шланг, і якщо з трубки бензин тече погано, переривчастої струменем або зовсім не біжить, значить забилося клапанне отвір. Його прочищають голкою або продувають стисненим повітрям.
Завести бензопилу заважає також разрегуліровка налаштувань, вірними ознаками якої є:
- двигун не запускається або запускається і відразу ж глухне – не вистачає палива, паливно-повітряна суміш збіднена;
- густий дим на вихлопі, велика витрата палива – відбувається перенасичення пальним, заливає свічки бензином (багатий склад).
Регулювання карбюратора своїми силами
Відрегулювати карбюратор можна трьома гвинтами:
- "L" – зміною подачі палива регулює малий газ.
- "H" – змінює якість паливної суміші, від якої залежать високі обороти.
- "T" – регулює обороти холостого ходу зміною положення дросельної заслінки. На німецьких пилах "Stihl" і японських "Макіта" він йде під літерою "S", а на шведській "Партнер" – "LA".
Обертання гвинтів за годинниковою стрілкою нарощує оберти двигуна, в протилежну сторону – скорочує. На марках "Husgvarna" і "Партнер" вони регулюють подачу повітря, тому ефект від їх повороту зворотний.
Найлегше налаштування піддаються апарати російського виробництва: "Урал 2 Електрон" і "Дружба", які легко регулюються на слух. Ця особливість дозволяє використовувати їх в складних кліматичних умовах і на великих відстанях від сервісних центрів.
Найважче налаштувати пристрій китайських виробників. А шведи на своїх "Husgvarna" навмисно обмежують доступ користувачів до регулювальним гвинтів, набиваючи на них насічки, підібратися до яких можна тільки спеціальними викрутками.
На японських моделях відкритий тільки один регулятор "S", за допомогою якого здійснюються всі настройки.
Налаштування пристрою
Регулювання проводиться в дві стадії: початкова – на холодному заглушеному двигуні, наступна – при запущеному, "на гарячу".
Очищену від нагару, заправлену паливної сумішшю відповідно до керівництвом бензопилу розташовують ланцюгом від себе на столі і виробляють регулювання. На першому етапі гвинти "H" і "L" плавно, не докладаючи зусиль, вкрутити за годинниковою стрілкою до упору і потім вивернути на встановлене інструкцією число обертів первинної регулювання (на "Husgvarna" це 1,5 витка). Завести двигун і прогріти протягом 10 хвилин на середніх оборотах.
Далі гвинтом "T" ( "S", "LA") встановлюються обертів холостого ходу. Для цього вони збільшуються до моменту, коли почнеться рух ланцюга, а потім зменшуються – до миті її зупинки.
На наступному етапі проводиться настройка малого газу. Поступово, збільшуючи його гвинтом "L", досягти максимуму і потім, зменшивши на 14 витка, зробити їх оптимальними.
На завершення потрібно відрегулювати максимальні оберти. Для цього вони виводяться на поточний максимум, а потім поворотом гвинта "H" – на можливий межа (на слух він сприймається як перебої в роботі двигуна). Щоб виключити пошкодження інструменту, утримувати його на такому режимі можна не більше 3 секунд. Тому відразу ж після його досягненні відворотом на 14 витка встановлюється оптимальний.
При остаточному тестуванні, на перегазовке інструмент повинен пропорційно дачі "газу" стійко виходити на потрібний режим, працюючи рівно, без зривів.
Такі регулювання проводять з використанням спеціальних тахометрів. Виконані на слух, вони повинні бути обов’язково скориговані інструментально в сервісі – це продовжить їх довговічність.
Рекомендації по догляду за інструментом
В ході роботи з бензопилою слід строго керуватися інструкцією по її експлуатації. Використовувати тільки ті паливно-мастильні матеріали, які рекомендовані. Справа в тому, що кожен виробник при виготовленні виробів застосовує метали з тільки їм притаманними присадками і розробляє свої масла – це забезпечує інструментам оптимальне функціонування і довговічність.
Після кожного використання пилку ретельно очищають. При тривалому її зберіганні необхідно обов’язково зливати масло і бензин.