Піч для гаража – перемагаємо холод своїми руками

Конструкція класичного гаража не передбачає системи опалення. Тим часом автомобіль може зламатися в будь-який час року, і не завжди є можливість відбуксирувати його на СТО. А ремонт своїми силами в неопалюваному приміщенні – задоволення нижче середнього.

 Класифікація печей – основні параметри

Асортимент опалювальних приладів, виставлених на прилавках магазинів, вражає. Можна підібрати піч для гаража, що працює на дровах, відпрацьованому маслі, газі, бензині і т. П. Проблема в ціні – хороше обладнання коштує дорого, а, яке по кишені – даром не потрібно. Не дивно, що в гаражах зустрічаються печі різноманітних конструкцій.

Саморобні опалювальні прилади для гаражів класифікуються за такими ознаками:

  • Вид палива. Піч працює на твердому паливі (дерево і вугілля) або на відпрацьованому маслі. Перший варіант найбільш доступний і популярний, другий затребуваний в автотранспортних господарствах і на СТО – там його використання економічно вигідно.
  • Матеріал, з якого виготовлена ​​піч. Цегла або метал. Втім, металеві вироби більш популярні, т. К. Цегляні печі повільніше нагріваються, складніше в виготовлення і займають більше місця (для гаражів – важливий параметр).
  • Інтенсивність горіння. Піч працює в двох режимах – інтенсивному (режим "буржуйки") або газогенераторних (тривале горіння).

Особливих пояснень вимагає тільки останній пункт. Не так давно в гаражах встановлювали печі з товстостінних металевих бочок, відомих як "буржуйки". Їх конструкція не відрізнялася складністю – в бочці вирізали дверцята, в верхню площину врізали димохід, а саму її ставили на металеві ніжки.

Піч для гаража - перемагаємо холод своїми руками

Виготовлення такої печі не відрізняється складністю і високою ціною, але на цьому її позитивні якості закінчуються. Гріє такий опалювальний прилад, тільки поки горить вогонь, після чого в лічені хвилини остигає, термін експлуатації теж не надто довгий (при постійному використанні рідко перевищує 5 років).

Але сьогодні доступність матеріалів і інструментів, дозволяє майстрам розробляти, створювати або копіювати вироби визнаних виробників.

Опалювальний прилад в гаражі – яким він повинен бути

Відразу обмовимося, що для складання ефективного опалювального приладу доведеться опанувати мистецтвом зварювання або знайти зварника, який втілить ваш задум в металі. Після чого задумаємося про якості, якими повинна володіти наша піч. Як правило, для печі, яка використовується в гаражі, важливі такі параметри:

  • Економічність як на стадії виготовлення, так і в процес експлуатації.
  • Швидкість нагріву. Чекати кілька годин, щоб в гаражі стало тепло, як правило, немає ні часу, ні бажання.
  • Тривалість горіння. Мало приємного кожні 15 – 20 відволікатися від роботи і підкидати дрова в піч.

За великим рахунком, усі ці вимоги були втілені канадським винахідником Еріком Дарнелл в його печі Булерьян.

Піч для гаража - перемагаємо холод своїми руками

 

Правда, для гаража його конструкція надмірно складна. Обмежимося лише використанням одного з принципів – регульована подача повітря в камеру згоряння. Від цього залежить інтенсивність горіння: чим більше кисню, тим яскравіше полум’я, і ​​навпаки, без повітря вогонь не горить.

А ось конструкція самої печі буде значно відрізнятися. Ми використовуємо принцип верхнього горіння. Він передбачає, що розгорілися полум’я поширюється зверху вниз, випалюючи шари верхні шари палива. Незважаючи на незвичну схему, процес ефективний – тепло поширюється відразу після розпалювання печі.

Довгограюча піч на дровах – креслення і складання

Отже, піч, яку ми зробимо, буде виглядати як металевий циліндр із зрізаною верхньою частиною і збереженим дном.

Піч для гаража - перемагаємо холод своїми руками

Основна хитрість в рухомому механізмі, який отримав найменування "вантаж", але у нього є і друге завдання – він подає до палива повітря. Виглядає він, як наскрізний металевий млинець (діаметр менше діаметра печі), до якого приварена труба. Виходить, що в міру горіння палива "вантаж" опускається, приминаючи верхні шари, а через трубу подається повітря, щоб вогонь не "задихнувся". Для того щоб полум’я поширювалося по всьому діаметру печі, до нижньої частини диска приварюють куточки або швелери – вони виконують роль повітропроводів. У захисній кришці прорізається отвір, через яке виходить труба вантажу, а висновок для димаря робиться у верхній частині стінки.

Недолік такого опалювального приладу – це видалення згорілого палива. Для цього доводиться перевертати корпус і вигрібати з нього золу. Однак цей недолік перекривається достоїнствами. Конструкція печі не відрізняється складністю, і її можна зробити своїми руками буквально за кілька годин. Правда, нам знадобляться наступні матеріали:

  • Корпус для печі. Для цих цілей використовують товстостінні бочки, пропанові балони, обрізки труб (діаметр від 30 до 60 см).
  • Труба діаметром 85-100 мм, по ній буде подаватися повітря до верхніх шарів палива. Довжина залежить від висоти корпусу печі.
  • Труба для димаря – рекомендований діаметр 120 мм.
  • Лист металу товщиною не менше 4 мм, це заготовка для диска – вантажу.
  • Смуга металу (ширина 3 см) – майбутній бортик для кришки, що забезпечує її стійкість.
  • Куточки або швелера (ширина полки 5 см, товщина 5 мм).
  • Металеві ручки – 4 шт (дві на кришку, дві на корпус печі).

Після того як матеріали зібрані, приступаємо до їх складання. У нашому випадку корпусом майбутньої печі послужить газовий балон, а робота почнеться з того, що ми відріжемо у нього верхню частину. Це майбутня кришка печі. Наступний крок – відрізаємо вентиль таким чином, щоб в отвір проходила труба – повітропровід. Після чого обробляємо краю напилком і приварюють до кришки металевий бортик, його краю, що виступають на 1,5-2 см, не дозволять їй впасти з корпусу печі.

Наступний етап, мабуть, найскладніший – виготовлення рухомої частини печі. Для цього з металевого листа вирізаємо коло діаметром на пару сантиметрів менше діаметра печі. У диску вирізаємо наскрізний отвір і приварюють до нього трубу – повітропровід. Після чого до нижньої сторони цього млинця наварюють куточки.

Піч для гаража - перемагаємо холод своїми руками

Завершивши роботу над рухомим механізмом печі, повертаємося до її корпусу – встановлюємо патрубок для димової труби. Відміряємо від верхнього краю печі 5 см і прорізаємо в корпусі отвір діаметром 120 мм, після чого наварюють на нього обрізок труби (120 мм). Завершується робота над пічкою установкою металевих ручок на корпус і кришку печі.

Альтернативні види палива – друге життя відпрацювання

Печі, що працюють на вугіллі, дереві або його відходах, звичні і не викликають подиву. Однак не завжди такий спосіб обігріти гараж буде економічним. Дрова коштують грошей, але ж їх потрібно доставити до гаража, в якому, до речі, не завжди є вільне місце. Альтернативний вид палива – відпрацьоване масло.

Такі опалювальні прилади вважаються відносно надійними, з точки зору пожежної безпеки. Справа в тому, що не дивлячись на назву, горить не сама відпрацювання, а її пари. Втім, безпеку складається з безлічі факторів: конструкція печі, її розташування, димоходу і т. П.

Принцип дії такої печі не відрізняється складністю. Такий опалювальний прилад складається з резервуара з маслом і камери згоряння. В ролі останньої виступає вертикальна дірчаста труба, встановлена ​​над ємністю з маслом. Працює така система наступному чином: випаровування палаючого масла перемішуються в дірчастій трубі з повітрям, де і відбувається процес горіння. Візуально це виглядає наступним чином:

Піч для гаража - перемагаємо холод своїми руками

Цей принцип лежить в основі більшості саморобних печей, що працюють на відпрацюванні. Правда, відкриті камери згоряння в гаражах використовують нечасто. Як правило, таку конструкцію ховають в циліндричну ємність – відпрацьований газовий балон або металеву бочку.

Пекти на рідкому паливі – нюанси виготовлення

Старі газові балони нерідко використовуються народними умільцями для виготовлення мангалів, барбекю, печей. Причому в останньому випадку з них роблять не тільки класичні дров’яні опалювачі, а й працюють на відпрацьованому маслі. Незважаючи на незвичне паливо, зробити таку піч не так вже й складно, якщо, звичайно, ви вмієте працювати зі зварювальним апаратом і слюсарним інструментом.

Креслення, наведені нижче, ілюструють схеми роботу такої печі:

Піч для гаража - перемагаємо холод своїми руками

Це той же найпростіший агрегат, що складається з резервуара з маслом і труби – камери згоряння, захований в металевий корпус. Таке рішення зробило піч безпечнішою: немає відкритого полум’я, і ​​це дозволило збільшити ККД – нагріті стінки балона довше зберігають тепло.

Починається виготовлення такої печі з підготовки необхідних матеріалів. Крім балона нам будуть потрібні:

  • Патрубок для димоходу (діаметр 120 мм, товщина стінок 3-5 мм).
  • Труби для пальника (діаметр 5-7 см).
  • металеві куточки.

З балона болгаркою зрізаємо верхню частину. Надалі вона послужить як кришки для ємності з маслом.

До що вийшло корпусу-циліндру приварюють металеві ніжки – так буде зручніше працювати з заготівлею, а потім і користуватися пічкою. У верхній частині балона прорізаємо отвір для майбутнього димоходу (рекомендований діаметр – 120 мм), після чого приварюють до нього початковий патрубок. У нижній частині вирізаємо ще один отвір – під дверцята, яка дозволить контролювати цілісність чаші з паливом і регулювати подачу повітря.

Закінчивши роботу з корпусом, переходимо до внутрішніх деталей. Основний вузол – це пальник, що представляє собою металеву чашу, зроблену з обрізка труби. Розміри цієї ємності не повинні перевищувати внутрішню площу дна балона, т. К. Ми її встановимо саме там. Відмітна особливість – кришка з двома отворами, одне по центру (диметр 100-110 мм) і друге, зміщене до краю пальника (діаметр 50-70 мм). Друге отвір служить для подачі палива – воно повинно виходити до дверцят печі.

До кришки пальника приварюють трубу діаметром 100-110 мм, її довжина залежить від висоти корпусу печі. Верхній кінець цієї труби глушиться металевої заготівлею у вигляді диска (його діаметр відповідає внутрішньому діаметру корпусу печі). В руках у нас виявиться своєрідна штанга, в грифі якої (трубі з’єднує "диски") ми просвердлимо сантиметрові отвори. Рекомендована кількість – 5 рядів по 7 штук в кожному (починаються на висоті 40 см від резервуара з паливом).

Конструкцію, – штангу, опускаємо всередину балона і приварюють верхній диск для обрізаних краях балона – це заключний етап. Агрегат тестуємо на вулиці, після чого, переконавшись в його функціональності, встановлюємо в гаражі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *